Poslechněte si nový díl podcastu Po HRstech.
Benefity jsou jedním ze střípků do celé mozaiky spokojenosti zaměstnanců. Ovšem jedním z těch důležitých, zvláště pokud je řeč o volnočasových benefitech. Nová legislativa je od ledna 2024 zastropovala, limit se ale bude valorizovat. Jeho nová výše pro rok 2025 je už známá, bude o téměř 1300 korun vyšší.
Mírný, ale setrvalý růst. Tak by se dal charakterizovat trend ve vývoji cen obědů již od loňského roku. Oproti minulosti se však zásadně promíchalo pořadí, speciálně v létě. První příčka patří od června Jihočeskému kraji. V srpnu zde průměrná cena oběda přesáhla částku 213 korun. Praha je s cenou 200 korun až šestá. Celkově je průměrná cena zhruba 195 korun. Vyplývá to z transakcí stravenkovými kartami společnosti Pluxee, největšího poskytovatele benefitů v ČR.
Ceny obědů v prvních pěti měsících letošního roku mírně kolísaly, v některých regionech klesaly. Oproti minulosti se však zásadně promíchalo pořadí. Praha s průměrnou cenou oběda 198,20 Kč v květnu držela až pátou příčku. Předstihl ji dokonce i Ústecký kraj. Prvenství patří Středočeskému kraji s průměrnou cenou oběda 207,53 Kč. Vyplývá to z transakcí stravenkovými kartami společnosti Pluxee, největšího poskytovatele benefitů v České republice.
Dobám, kdy zaměstnavateli stačil jeden univerzální balíček benefitů, nenávratně odzvonilo. Ve firmách se nyní potkává hned několik generací, z nichž každá vyrostla v jiné době, má jiná očekávání a priority. Zaměstnavatelé tomu musí přizpůsobit své strategie. Mimo jiné i v oblasti zaměstnaneckých benefitů. Zde si totiž každá generace zakládá na něčem jiném. To ukázal i aktuální průzkum postojů k benefitům, který pro společnost Pluxee, stejně jako v letech 2022 a 2023, zpracovala agentura Ipsos. Kromě postojů zaměstnanců ovšem ve změnách určitou roli sehrála také nová legislativa.
Společnost Sodexo Benefity/Pluxee, největší poskytovatel zaměstnaneckých benefitů v ČR, realizovala ve spolupráci s výzkumnou agenturou Ipsos průzkum zaměřený na podporu stravování zaměstnanců. Co se z průzkumu dozvíte?
Motivovaní zaměstnanci jsou snem každé firmy. Odvádějí skvěle svou práci, na pracovišti šíří dobrou náladu, jsou proaktivní a výkonní. Takové lidi prostě chcete! Většina zaměstnanců je ale nejvíce namotivována během prvního roku v novém zaměstnání, pak jejich přirozená chuť do práce upadá a jejich produktivita a spokojenost klesá. To ale jako leader můžete změnit. Máme pro vás 5 zaručených tipů, které vám pomohou vrátit do vašeho týmu tu správnou motivaci a chuť se posouvat dál.
Události posledních měsíců přinesly mnoho podnětů ke změnám fungování pracovních i osobních vztahů. Připravili jsme proto nový podcast Po HRstech, kde se můžete inspirovat názory a zkušenostmi odborníků, jak čelit novým výzvám. Těšit se můžete na pravidelné rozhovory o HR, businessu, osobním rozvoji a mnohém dalším.
Hostem druhého dílu podcastu Po HRstech se stal Milan Pařil, certifikovaný kouč na metodu Gallup a Barrett a zakladatel společnosti Inpram, která pomáhá ve firmách rozvíjet talenty. V rozhovoru nastínil, jak by mělo vypadat efektivní vzdělávání zaměstnanců, i jak je motivovat k tomu, aby se těchto programů dobrovolně účastnili. Přečtěte si ochutnávku rozhovoru, který si můžete poslechnout na platformách Spotify nebo Apple Podcast.
Hostem čtvrtého dílu podcastu Po Hrstech se stala známá koučka a lektorka Janka Chudlíková. Můžete ji znát nejen z Youtube a jejího podcastu, ale i z pořadu Tlouštíci, který vysílala TV Prima. S Jankou jsme si povídali o flexibilní pracovní době, motivaci, úloze manažerů a HR a také o tom, zda se dají plnit sny v korporátu. Přečtěte si ochutnávku rozhovoru, který si můžete poslechnout na platformách Spotify nebo Apple Podcast.
V současné době čím dál více firem řeší, jak zvýšit prodeje svých služeb a produktů. Řešení je mnoho, mezi ty nejefektivnější úspěšní podnikatelé uvádějí: 1) motivovat obchodní partnery k větším prodejům 2) zlepšit zákaznickou zkušenost tak, aby se zákazníci stále vraceli. Zní to snadno, v praxi to ale může zabrat spoustu času a výdajů – tedy pokud nepoužíváte motivační poukázky Dárek Pluxee.
Hostem 6. dílu podcastu Po HRstech se stal Tomáš Zetek, který v současné době pracuje jako terapeut a kouč. Nebývalo tomu tak ale vždy. Dříve měl velmi úspěšnou kariéru jako marketingový manažer. Co se stalo, že svou slibnou kariéru opustil? Přišla osobní krize. V rozhovoru si povídáme o vyhoření a o tom, co dělat, abychom mu předešli. Přečtěte si ochutnávku rozhovoru, který si můžete poslechnout na platformách Spotify nebo Apple Podcast.
Pozvání do 7. dílu podcastu Po HRstech přijal chirurg Tomáš Šebek, který se zúčastnil několika misí Lékařů bez hranic a o každé z nich napsal knihu. Všechny jeho knihy se umístily na předních příčkách prodejnosti. Kromě toho je spoluzakladatel služby uLékaře.cz. V rozhovoru si povídáme o pohybu v práci i mimo ni, o zdravém životním stylu či o tom, jak překonat strach. Přečtěte si ochutnávku rozhovoru, který si můžete poslechnout na platformách Spotify nebo Apple Podcast.
Pozvání do dalšího dílu podcastu Po HRstech přijala Eva Procházková, která se zaměřuje na poradenství v oblasti pracovního práva a vztahů mezi korporacemi a členy statutárních orgánů. Eva od roku 2007 spolupracuje s advokátní kanceláří Weinhold Legal a také patří mezi zakládající členy Czech Employment Lawyers Association. V rozhovoru se dozvíte, jaké nejčastější spory nastávají v pracovním prostředí a na co si dávat pozor při propouštění zaměstnanců. Přečtěte si ochutnávku rozhovoru, který si můžete poslechnout na platformách Spotify nebo Apple Podcast.
Adaptace nových zaměstnanců ve firmě je klíčová nejen pro samotné nováčky, kteří se snaží během prvních měsíců zorientovat v neznámém prostředí, ale i pro jejich kolegy a firmu jako takovou. Pokud se totiž nepodaří nováčka dobře a rychle začlenit, často se to odrazí na výsledcích jeho práce anebo může odejít během zkušební doby a proces hledání pro firmu začne na novo. Nastavení dobrého onboarding procesu je proto naprosto zásadní. Nám v Pluxee již několik let funguje tzv. Buddy System, díky němuž je adaptace úspěšná a snadná.