Jaký je váš dotaz?
Časté dotazy k našim benefitům a produktům Pluxee pro naše partnery, zaměstnance a zaměstnavatele.
Jak objednat nebo změnit terminál?
Kde objednat terminál?
Pro přijímání karet Gastro, Flexi ani Multibenefit využijte standardní terminál od poskytovatelů, se kterými spolupracujeme – tedy ČSOB, Raiffeisenbank, Komerční banka, Česká spořitelna, UniCredit Evo payments h-payment, First Data a O2.
Pro akceptaci stravenkové karty Gastro nabízíme jako alternativu nebo pomocníka při rozvozu vlastní aplikaci Pluxee ePlatba pro NFC zařízení s operačním systémem Android. Stáhnout si ji můžete zde.
Máte nový terminál?
Pokud se chystáte změnit svůj terminál nebo jste jej již změnili, zašlete nám prosím obratem jeho TID číslo, číslo smlouvy a adresu umístění (pouze v případě, kdy spravujete více provozoven) na adresu partner.cz@pluxeegroup.com. Nový terminál si můžete jednoduše nastavit také v partnerském portálu Pluxee na partner.pluxee.cz.
Jak můžu objednat karty a stravné pro své zaměstnance?
Karty Pluxee Gastro nebo Multibenefit i samotné stravné objednává zaměstnavatel – stejně jako papírové stravenky - přes Pluxee objednávkový portál order.pluxee.cz. Volit můžete mezi doručením přímo do sídla vaší firmy nebo na adresy jednotlivých zaměstnanců. Připsání odpovídajícího stravného na jednotlivé kartové účty zaměstnanců zajistí Pluxee.
Je u stravenkové karty zachována daňová výhoda, jako je tomu u papírové stravenky?
Ano, v tomhle ohledu se nic nemění – i u karty a elektronického stravného zůstává daňová výhodnost zachována.
Mohu objednat karty Multibenefit, i když poskytujeme pouze stravování nebo volný čas?
Ano. Na kartě Multibenefit můžete mít aktivní i jen jednu z nabízených části. V případě, že se později rozhodnete využívat i druhou část, může být okamžitě a jednoduše aktivována skrze objednávku v rámci SPO. Můžete například běžně poskytovat stravování přes kartu Multibenefit a na Vánoce zaměstnancům přispět na volnočasové aktivity. Nemusíte vydávat další karty a prostředky jsou zaměstnancům okamžitě k dispozici na jedné kartě.
Co potřebuji k akceptaci Gastro?
Pokud máte zájem přijímat Pluxee digitální benefity na stravování je nezbytné mít uzavřenou platnou smlouvu o přijímání karet Gastro. Pro akceptaci potřebujete standardně funkční platební terminál, který akceptuje platební karty. Karty mohou být použity k placení na běžných platebních terminálech vybraných bank. V případě, že nemáte k dispozici terminál, můžete využít možnosti akceptace karet Gastro také v Partnerském portálu Pluxee v záložce online platby. Pro přijímání digitálních stravovacích benefitů je k dispozici také mobilní aplikace E-platba, která je dostupná pro zařízení s operačním systémem Android a NFC systémem skrze obchod Google Play. Více o aplikaci naleznete ZDE.
Co dělat, když bude Gastro karta zamítnuta?
Je možné, že zákazník nemá na kartě dostatek prostředků k úhradě. V tomto případě je problém na straně uživatele. Zákazník nemusí mít na Multibenefit nahranou stravenkovou kartu.
Vždy zkuste transakci zopakovat. Pokud se nezdaří bezkontaktní platba, zkuste provést platbu kontaktním způsobem. Zároveň zkuste očistit čip na kartě a ověřit funkčnost terminálu. Případné přetrvávající nefunkčnosti, prosíme, nahlaste na partner.cz@pluxeegroup.com nebo na Zákaznickou linku 233 113 435.
Do kdy můžu předložit poukázky k proplacení?
Stravenky Gastro můžete předložit k proplácení do 31. 1. roku následujícího po skončení platnosti stravenky (pokud tedy chcete proplácet stravenky s platností do 31. 12. 2023, je nutné stihnout doručení k nám na centrálu nebo některé ze Zákaznických center nejpozději 31.1.2024).
Při zasílání nebo předkládání poukázek dvou různých emisí (ročníků) není nutné od sebe zásilky nijak oddělovat ani srovnávat poukázky podle jednotlivých roků platnosti. Podoby aktuálně platné emise stravenek naleznete ZDE.
Jak mám aktivovat platební terminál?
Pokud máte platební terminál banky podporující Gastro, aktivujeme vám jej automaticky po uzavření smlouvy o akceptaci karet Gastro. Pokud máte platební terminál Pluxee, postupujte při aktivaci dle návodu, který vám zašleme spolu s terminálem po uzavření smlouvy o akceptaci karet Gastro. V případě technických problémů se obraťte na infolinku pro řešení technických problémů uvedenou na vašem platebním terminálu. Po aktivaci platebního terminálu můžete začít akceptovat karty Gastro a stravenkové benefity nahrané na kartách Multibenefit.
Platební terminál jsem aktivoval. I tak ale odmítá akceptovat první transakci kartou. Jak mám postupovat?
Stačí, když na platebním terminálu provedete běžnou denní uzávěrku platebních operací, nebo budete opakovat odmítnutou transakci. Díky těmto operacím si terminál stáhne aktualizaci softwaru. Pokud potíže přetrvávají, kontaktujte telefonní číslo uvedené na terminálu nebo napište e-mail na partner.cz@pluxeegroup.com. O případné výměně terminálu je nutné vždy informovat Pluxee.
Jak aktivovat kartu Gastro, Flexi nebo Mutlibenefit?
Karta se aktivuje automaticky při první platbě, která musí být provedena kontaktním způsobem (tj. zasunutím karty do platebního terminálu). Během této první platby si také nastavíte a zvolíte svůj čtyřmístný PIN.
U karty Multibenefit je nezbytné aktivovat kartu Gastro i Flexi samostatně.
Pokud vám karta dorazila poštou na soukromou adresu, je nezbytné před prvním použitím potvrdit její převzetí ve vašem Pluxee účtu. Postup naleznete v části "Jak nastavit kartu Multibenefit (s doručením na domácí adresu zaměstnance) pro první platbu?" Bez tohoto kroku není možné provést první aktivační platbu.
Jak probíhá platba kartou?
Platba kartou probíhá podobně jako u běžných platebních karet.
Samostatné karty Gastro a Flexi:
Můžete platit kontaktním (zasunutím do terminálu) i bezkontaktním způsobem, stejně jako se svou bankovní kartou.
Karta Multibenefit s oběma kartami:
Kartou Gastro pro stravování můžete platit kontaktním i bezkontaktním způsobem. Platby kartou Flexi pro volnočasové aktivity jsou možné pouze kontaktním způsobem (zasunutím do terminálu).
Při první platbě novou kartou nebo kartou, u které došlo ke změně PINu, je vždy nutné platit kontaktním způsobem. Během této platby si nastavíte svůj nový PIN.
Co když zapomenu svůj PIN ke kartě?
Pokud zapomenete svůj PIN, můžete provést reset PIN kódu buď přes Pluxee Účet nebo mobilní aplikaci Pluxee Účet. Následně si na platebním terminálu při dalším placení kontaktním způsobem (tj. zasunutím karty do platebního terminálu) nastavíte nový PIN kód. Stejný postup platí i v případě změny PIN kódu.
Při první kontaktní platbě si zvolíte čtyřmístný PIN a nastavíte ho pro každou kartu zvlášť. Můžete si vybrat stejný nebo různý PIN pro obě karty, jak vám vyhovuje.
Pamatujte, že v případě karty Multibenefit se reset PIN i nastavení PIN kódu provádí pro každou kartu (Gastro/Flexi) zvlášť.
Do kdy musím utratit elektronické stravenky, aby mi nepropadly? A kde zjistím jejich platnost?
Platnost elektronických stravenek je až 16 měsíců.
- Prostředky nabité od 1. 1. do 31. 8. platí vždy do konce téhož roku.
- Prostředky nabité od 1. 9. do 31. 12. platí do konce následujícího roku.
Při transakcích kartou se vždy automaticky čerpají nejstarší prostředky na účtu.
Informaci o konci platnosti svých elektronických stravenek naleznete v detailu účtu „Stravování“ ve vašem Pluxee Účtu nebo v mobilní aplikaci Pluxee Účet v záložce „Info“ účtu Stravování.
Do kdy musím utratit digitální volnočasové benefity, aby mi nepropadly? A kde zjistím jejich platnost?
Platnost volnočasového kreditu je až 24 měsíců a je stanovena dohodou mezi vaším zaměstnavatelem a společností Pluxee.
Při platbách kartou jsou vždy automaticky využity nejstarší dostupné prostředky na účtu.
Informace o konci platnosti vašeho volnočasového kreditu najdete v sekci "Volný čas" ve svém Pluxee Účtu nebo v mobilní aplikaci Pluxee Účet pod záložkou "Info" účtu Volný čas.
Co potřebuji k akceptaci Flexi?
Pro akceptaci karty Flexi potřebujete mít aktivní smlouvu o akceptaci Flexi. Platby Flexi můžete přijímat prostřednictvím platebního terminálu. Pokud platebním terminálem nedisponujete, platby je možné přijímat na Partnerském portále zadáním čísla karty zákazníka, čísla Pluxee účtu zákazníka nebo čísla eVoucheru. Na tomto portále můžete rozšířit i vaše stávající smlouvy o produkt Flexi.
Co dělat, když bude Flexi karta zamítnuta?
Je možné, že zákazník nemá na kartě dostatek prostředků k úhradě. V tomto případě je problém na straně uživatele. Zákazník zároveň nemusí mít na kartě Multibenefit nahrané volnočasové benefity.
Vždy zkuste transakci zopakovat. Pokud se nezdaří bezkontaktní platba, zkuste provést platbu kontaktním způsobem. Zároveň zkuste očistit čip na kartě a ověřit funkčnost terminálu.
Případné přetrvávající nefunkčnosti, prosíme, nahlaste na info.partner@pluxeegroup.com nebo na Zákaznickou linku 233 113 435.
Jak můžu objednat karty a volnočasové benefity pro své zaměstnance?
Karty Pluxee Gastro nebo Multibenefit i samotné benefity objednává zaměstnavatel – stejně jako papírové poukázky - přes Pluxee objednávkový portál mojeSodexo.cz. Volit můžete mezi doručením přímo do sídla vaší firmy nebo na adresy jednotlivých zaměstnanců. Připsání odpovídajícího stravného na jednotlivé kartové účty zaměstnanců zajistí Pluxee.
Je u digitálních benefitů (benefitů nahraných na karty) zachována daňová výhoda, jako je tomu u papírové poukázky?
Ano, v tomhle ohledu se nic nemění – i u karty a elektronických volnočasových benefitů zůstává daňová výhodnost zachována.
V jaké hodnotě mohu objednat Pluxee Dárek?
Nejoblíbenější jsou poukázky s nominální hodnotou 500 Kč a 1 000 Kč, ale umíme vyrobit na přání jakoukoliv hodnotu od 100 Kč.
Lze Dárkové poukázky personifikovat?
Pluxee Dárek můžeme personifikovat vaším logem a design obálky vám připravíme podle vašich požadavků.